Retailstars Connect EDI

Retailstars Connect EDI helpt organisaties in de Retail om onnodige communicatie te elimineren en de workflow tussen elkaar te bevorderen. Connect EDI voldoet aan de specifieke standaard die geldt binnen de Retailbranche. Door onze data gedreven ervaring weten wij als geen ander waar de behoefte van de Retailer ligt. Met Connect EDI kunnen wij een snelle implementatie realiseren waardoor u snel voordeel zult ervaren.

EDI, wat is dat nu eigenlijk?

EDI staat voor Electronic Data Interchange, digitale uitwisseling van gegevens. Het zorgt voor een veilige en snelle verzending van uw bestellingen, orderbevestigingen, facturen en vrachtbrieven tussen uw bedrijf en uw toeleveranciers. EDI zorgt ervoor dat de gegevens die u verstuurt kunnen worden gelezen en verwerkt door de systemen van de ontvangende partijen. Tegelijkertijd worden handmatige handelingen uitgesloten waardoor het gebruik van EDI dus fouten voorkomt. Bovendien maakt het bedrijfsprocessen transparanter en meer traceerbaar.

Retailstars Connect EDI en Omnichannel

De wereld van Retail waar alles draait om Omnichannel kan eigenlijk niet functioneren zonder accurate data. Dit moet up to date zijn om de processen goed te kunnen laten verlopen. Als gevolg van de toename van online winkelen en de manier waarop de klanten dit kunnen ontvangen, worstelen veel ondernemers met de manier waarop ze deze verhoogde leveringsfrequenties kunnen opvangen. Connect EDI helpt u als Retailer om de juiste producten op het juiste moment op de juiste plaats te krijgen. Daardoor krijgt u realtime inzicht in de behoefte van uw goederenstroom en kunt daardoor veel accurater handelen, wat ten gevolg heeft dat dit tot betere klantervaring zal leiden. Het enige wat u moet doen is uw eigen EAN codes aanvragen, via GS1, uiteraard helpen wij u hierbij.

Nog even de voordelen op een rijtje:

  • papierloze documentenstroom
  • directe plaatsing van bestellingen
  • verkeerde registraties of dubbele registraties sluit u uit
  • tijdig en geautomatiseerde overdracht van de orderbevestiging
  • informatie van de levering direct na het verpakken
  • verminderd menselijke handelingen en dus fouten
  • geautomatiseerde facturering

Bent u benieuwd wat Connect EDI kan betekenen voor uw organisatie?

Neem dan snel contact met ons op!