Nieuws-NL2017-06-30T09:07:57+00:00

Begrip voor Omni-channel

Omni-channel is het leveren van een totaal plaatje via meerdere kanalen binnen een retail beleving. Traditioneel gezien zijn deze kanalen, de fysieke winkels en de online winkels. Maar andere kanalen zoals een smartphone app of een catalogus kunnen ook gezien worden als een deel van omni-channel.   Omni-channel is de toekomst van retail zoals wij het kennen. Volgens het “Interactive Advertising Bureau”, gebruiken ongeveer 55% van de consumenten een mobiel apparaat voor product recensies of prijsvergelijkingen, tijdens het winkelen. Ongeveer de helft van alle consumenten zoekt deze recensies online op. Vervolgens wordt dit product online via een retailer aangeschaft en is er de keuze het product thuis te bezorgen of op te halen in de winkel. Deze activiteiten lijken als een tweede natuur, maar waren 5 jaar geleden nog niet eens mogelijk.   De ontwikkeling van smartphones en online winkelen werd eerst als een dreiging gezien door de fysieke winkels, [...]

Ontwikkelingen in retail – de zes nieuwe trends

Het Martine Leherpeur trendbureau heeft de ontwikkelingen in de detailhandel naar aanleiding van de “digitale tsunami” geanalyseerd. Ze hebben zes nieuwe belangrijke trends geïdentificeerd. Na het evalueren van de nieuwe generatie van “ultra-connected” consumenten heeft het Martine Leherpeur trendbureau zes nieuwe distributiemodellen ontwikkeld, waar online en offline verkopen elkaar overlappen of verweven. Het veranderen van de aanpak Het eerste distributiemodel is geïnspireerd door het social media platform Pinterest  genaamd       “Pin Shop”. Pinterest is een platform waar gebruikers hun selectie van items “pinnen” en “delen”. Het is enigszins vergelijkbaar met de nieuwe generatie van concept-stores, zoals de winkel “Mistral Gift” in Tokio, waar alleen maar Europese producten worden verkocht. Of het appartement van Jean-Baptiste genaamt “Chez Moi” in Parijs, in deze woning is ook alles te koop. Een ander voorbeeld is het “BikiniBerlin” in Berlijn. Hier wisselt het aanbod constant door het gebruik van verschillende shoppingmall concepten en pop-up stores. Het [...]

Personalisatie: De sleutel tot een succesvolle omni-channel strategie.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat klanten steeds vaker gepersonaliseerd contact met merken verwachten. Het kan dan gaan om producten die specifiek op hun smaak, gewoonte of behoefte is aangepast, maar ook om een persoonlijkere service, ongeacht het kanaal. Dit is zonder meer een uitdaging voor iedere retailer. Vroeger zette de verkoopster al een aantal artikelen klaar voor de klant die net de winkel binnen kwam lopen. De klant kreeg vervolgens kledingadvies en aanbevelingen over welke artikelen goed bij zijn hoofdaankoop pasten. De verkoopster vertrouwde daarbij op haar kennis van de smaak van de klant. Nu, een paar jaar later, lijkt dit soort service wel iets van een vorig tijdperk. Big data en klantenrelaties Retailers proberen al lange tijd hun serviceniveau te verbeteren, maar de verschillende contactmomenten met de klant, van zijn telefoon en op internet tot in de winkel, eisen nu toch hun tol. Uit onderzoek van eBay blijkt dat [...]

Retailstars meets NAC

Sinds kort zijn wij sponsor van NAC Breda geworden en daar zijn we trots op! Retailstars zal tot en met het einde van het seizoen NAC Breda sponsoren inclusief de play-offs. Het belooft een spannende seizoenshelft te worden voor NAC Breda en tijdens deze wedstrijden zullen wij als Retailstars voorbij komen op de LED boarding. Ons hoofddoel is het werven van nieuwe collega's. Heeft u onze naam ook voorbij zien komen? Hieronder een kleine impressie: Omnichannel retail solutions Shop everywhere, anytime, any device! Wij zijn op zoek naar Retail ICT, Integration en BI Consultants. Join our team! kijk hier voor alle vacatures.            

Erkend leerbedrijf

Vandaag kwam het leuke nieuws dat wij ons officieel Erkend leerbedrijf mogen noemen. De Wet educatie beroepsonderwijs verplicht mbo-studenten het praktijkgedeelte van hun opleiding te volgen bij een erkend leerbedrijf. Dit noemen we de beroepspraktijkvorming (bpv). Erkende leerbedrijven – zowel bedrijven als zzp'ers – zijn een schoolvoorbeeld voor de branche. Door studenten te helpen opleiden leveren zij een belangrijke bijdrage aan de toekomst van het vakmanschap. Voordelen Als erkend leerbedrijf van SBB hebt u de volgende voordelen: Opleiden is een leuke manier om leergierige en gemotiveerde arbeidskrachten in huis te halen. Veel studenten gaan na hun opleiding aan het werk bij hun leerbedrijf. Studenten hebben een frisse kijk op uw bedrijf en nemen actuele kennis en nieuwe inzichten met zich mee – belangrijk voor een gezonde mix van jong en oud. Studenten werken direct mee in uw bedrijf. Tegen een aantrekkelijke vergoeding hebt u plezier van de extra handen van beginnende [...]