Nieuws-NL2017-06-30T09:07:57+00:00

Samenvoegen om te transformeren; 5 manieren om uw winkel klaar te maken voor unified commerce

De Retail branche heeft zich neergelegd bij het feit dat de dagen van traditionele lineaire commercie, waarbij items haar weg volgen via de simpele supply chain: van magazijn - naar winkels - naar de klant, allang voorbij is. Tegenwoordig heeft het overgrote deel van de retailers zich allang toegelegd naar de wereld van Omni-channel wat ook betekend dat er geïnvesteerd wordt in unified commerce oplossingen. Het doel is daarbij om sneller en meer te verkopen door de klantbeleving te personaliseren via het web, mobiel, sociale media en de winkel. Ze streven naar connecties. De weg naar een unified retail onderneming Het helpt om de winkel van morgen te zien als een onderdeel van de digitale wereld. Dit betekent dat de winkel een centraal punt wordt wat alle stukjes van de data samenbrengt, om zo effectief mogelijk de onderneming te runnen, zo heb je alle voorraad bij de hand, inzicht in [...]

Het geheime recept voor digitale transformatie?

Snelheid en vertrouwen op schaalgrootte De huidige, steeds groter wordende competitieve markt, dwingt organisaties om steeds meer data gedreven te gaan werken. Om als onderneming je doelen als groei, winstgevendheid en klanttevredenheid te kunnen behalen kun je niet anders dan een digitale transformatie ondergaan en gaan vertrouwen op de steeds groter wordende stroom van informatie, zodat je veel sneller beslissingen kunt nemen. Onderzoek wijst uit dat de wereldwijde data omgeving zal verdrievoudigen tot het jaar 2025 van 40 ZB in 2019 naar een duizelingwekkende 175 ZB in 2025. (bron: ICD DataAge 2025 whitepaper) Data Beheersen – Per Pizza bekeken Laten we eens kijken hoe Domino’s Pizza zichzelf heeft getransformeerd naar de digitale onderneming die Pizza’s verkoopt. "We zijn een e-commerce bedrijf geworden die pizza verkoopt. Talend heeft ons geholpen met deze digitale transformatie.” Dan Djuric, VP, Global Infrastructure and Enterprise Information Management, Domino's Pizza, Inc. Domino’s Pizza is de [...]

Introducing Talend Pipeline Designer: Reinventing Data Integration

Introducing Pipeline Designer: Reinventing Data Integration Why Pipeline Designer? It is no secret that data has become a competitive edge of companies in every industry. And in order to maintain your competitive edge, your organization needs to ensure three things: That you are gathering all the data that will bring the best insights That business units depending on the data receive it in a timely fashion to make quick decisions That there is an easy way to scale and innovate as new data requirements arise. Achieving this can be very difficult given the emergence of a multitude of new data types and technologies. For example, one of the biggest challenges that businesses face today is working with all types of streaming paradigms as well as dealing with new types of data permeating everywhere from social media, web, sensors, cloud and so on. Companies see processing and delivering data in [...]

Trends in retail november 2018

Consumenten zijn nieuwsgierig, maar ook veeleisend en ongeduldig De consument vandaag de dag is nieuwsgierig, maar daarnaast ook veeleisend en ongeduldig. Als ze winkelen, denken ze steeds vaker aan het milieu. Ze staan hier niet alleen vaker zelf bij stil, maar ze verwachten ook van retailers dat zij dit begrijpen en hier op inspelen. Hoe houd je consumenten tevreden die enerzijds verwachten van retailers dat zij zich bekommeren om de wereld, maar anderzijds alles steeds sneller, gemakkelijker en leuker willen? Een uitdaging die veel retailers op dit moment bezighoudt. Het Retail Festival stond in het teken van trends binnen retail. Volgens Crossmarks, die de retailtrends van 2018 presenteerde, is het merendeel van de ontwikkelingen in de markt gebaseerd op één doel: winkelen voor de consument makkelijker, sneller en eerlijker maken. Deze doelstelling blijkt de rode draad van het gehele festival te zijn. Ik deel met jullie graag een aantal van deze voorbeelden op het gebied [...]

Whitepaper: 9 stappen naar een GDPR-proof retailbedrijf

Voorkom hoge boetes en maak data sneller doorzoekbaar  In mei 2018 wordt een nieuwe Europese wet van kracht voor de bescherming van persoonlijke data: de GDPR. Voor retailorganisaties is het een uitdaging om hier op tijd aan te voldoen. Voldoen ze niet aan de wet, dan kunnen ze hoge boetes krijgen. Aan de andere kant is deze wetgeving een kans om efficiënter met data om te gaan en de klant centraal te zetten. De voordelen van klantdata Datastromen komen tegenwoordig overal vandaan: de webshop, GPS-gegevens, Facebook, sensordata, marketingtools en nog veel meer. Hoe meer data bedrijven van klanten hebben, hoe beter ze consumenten kunnen verleiden met maatwerkaanbiedingen, zowel in de winkel als daarbuiten. Klantdata geven dus een groot strategisch voordeel, maar hoe gaat u om met gevoelige data en hoe kunt u de privacy waarborgen? Nieuwe regels rondom klantdata Vanaf 25 mei 2018 is de opslag van gegevens aan striktere [...]

Whitepaper: De retailer van de toekomst zet klantdata centraal

Retail is één van de meest competitieve markten. De winsten staan onder druk, nieuwe webshops kapen klanten weg voor de neus van traditionele retailbedrijven en faillissementen zijn aan de orde van de dag. Als bedrijven de klant niet centraal stellen en op maat bedienen, verliezen ze direct klandizie aan innovatieve webshops. Die springen snel in op veranderende wensen en technologieën met mobile first, big data en omnichannel strategieën. Een omnichannel-strategie De consument is onvoorspelbaarder en veeleisender dan ooit. Hij heeft enorm veel kanalen tot zijn beschikking om productinformatie op te doen, ervaringen te delen en te kopen. Een klant wil kopen via een winkel of een webshop, op de hoogte blijven van trends, een serviceafhandeling via Instagram en Facebook en alles weten van de producten op de website. Meer klantkennis leidt tot beter maatwerk, waardoor beter kan worden verdiend. Met een goede omnichannel-strategie kunnen retailers de moordende concurrentie beter [...]

Unified commerce

Unified Commerce Retail is een snelle, klantgerichte wereld, zowel fysiek als virtueel. Om competitief te blijven, moeten retailers een winkelervaring ontwikkelen die volledig op de consument is toegesneden. Een ervaring die op alle vlakken en op het juiste moment succesvol is. Veel retailbedrijven hebben zich de afgelopen jaren gericht op omnichannel, en maken nu een volgende stap met Unified commerce.   Wat is unified commerce? Bij unified commerce staat de ervaring van de klant nog steeds voorop, maar wordt er niet meer gewerkt via meerdere interne kanalen. In plaats daarvan wordt er gekozen voor één centraal realtime platform dat compatibel is met al uw klantcontactpunten.   In een onderzoek van Gartner werd gesteld dat 89% van de retailbedrijven eind 2016 naar verwachting voornamelijk zou gaan concurreren op klantervaring. De exacte cijfers zijn nog niet bekend, maar in de afgelopen 18 maanden hebben we kunnen zien dat de ervaring van de klant [...]

Omni-Channel: de scenario’s onder de loep

Omni-channel is nu een kernstrategie onder retailers. Het doel is om de steeds groter wordende druk van ontrouwe klanten te verminderen. Het belangrijkste is om consumenten meer vrijheid te geven. Omni-channel is tegenwoordig hét devies voor retailers nu de grenzen tussen verkoopkanalen voor retailers vervagen. Deze strategie maakt dat klanten loyaal worden en een unieke aankoopervaring beleven. Het resultaat is een mogelijkheid tot groei als gevolg van een hogere omzet. Een buitenkansje voor retailers dus, mits ze weten waar ze moeten beginnen met hun omni-channelstrategie. Olivier Chiono, Retail Product Management Director bij Cegid, zegt daar het volgende over: "Iedere omni-channelstrategie begint met het creëren van een referentiedocument voor gedeelde klanten voor de verschillende kanalen en realtime zichtbaarheid van de voorraad in de winkels." ''Klanten verwachten zowel in de winkel als online een persoonlijke begroeting. Maar bovenal willen ze hun eigen aankoopervaring kunnen kiezen.'' Om dit mogelijk te maken, moeten retailers aandacht besteden aan [...]

Multi-channel: nieuwe uitdagingen voor een niet-zo-nieuw concept.

Multi-channel: nieuwe uitdagingen voor een niet-zo-nieuw concept. Multi-channeling is niet echt een nieuw concept. In tegenstelling tot wat er vaak gedacht wordt, gaat het vaak verder dan alleen het combineren van een winkel en een online shop. Professor Laurent Raoul, een medewerker van een Franse mode-instituut en een Europese supply chain specialist, herinnert ons eraan dat “de combinatie van kanalen al eerder bestond dan het internet”. Bijvoorbeeld outlets, particuliere verkoop en onafhankelijke resellers etc. Merken hebben altijd uit verschillende distributienetwerken bestaan. De globalisering van merken is de echte verandering, die het voor multi-channeling aanzienlijk complexer heeft gemaakt de afgelopen jaren. In de nieuwe context, is het aan de merken om consequent aanwezig te zijn richting klanten, die steeds meer mobieler en online zijn. Voor Laurent Raoul is de observatie duidelijk: “Om de consument een consistente winkelbeleving te garanderen, zijn merken verplicht om hun prijzen, kortingen en het verkoopbeleid over de [...]